torsdag 24. mars 2011

Avreise nærmer seg!

Nå er det under to døgn til (nesten)hele Nordhordland Folkehøgskole sitter på flyet til Israel! Det eneste som ligger som en liten demper på stemningen, er gårsdagens bombing i Jerusalem og det at stemningen på Gaza stadig blir mer anspent… Jeg blir litt småbekymra av dette, men skolen forsikrer oss om at alt skal gå bra, og sier at sikkerheten nå blir enda bedre der nede. De har vært på denne turen over tretti ganger og det har alltid gått bra. Dessuten skal vi ikke i nærheten av Gazastripen, og vi kjører egne busser, så vi skal heller ikke kjøre noe kollektivtransport(altså holder vi oss også unna busstasjoner like den som ble bombet i går). Så jeg satser på at alt går bra, og dere der hjemme trenger ikke bekymre dere ;o)


De siste dagene har gått med til pakking, innkjøp til turen(solkrem, antibac osv… = dyrt!), skriving av pakkeliste, mer pakking, israelsundervisning og enda mer pakking. Forrige lørdag kjøpte jeg meg ny koffert, noe jeg tror var veldig smart, da jeg ser at den veldig lett har klart å fylle seg opp. Og den jeg egentlig hadde tenkt å reise med er mye mindre! Så nå håper jeg bare at jeg slipper overvekt ;o)
Ikveld skal en noen av oss ut på quiz i Bergen, blir koselig :o) Så blir det i morgen siste innspurt når det gjelder pakking, i tillegg til at Thea blir 20 år, så vi skal kose oss skikkelig!
Skal prøve å blogge underveis i Israel, men vet jo ikke sikkert hvordan internettilgangen er, så ikke bli bekymret om bloggen ikke blir oppdatert jevnlig ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar