torsdag 17. mars 2011

Hyttetur og snart Israel (jippiii!)

Nå er det veldig lenge siden jeg har blogget, og dagene blir stadig lysere – våren nærmer seg! Men vi på NHFHS skal om ni dager reise rett til varm sommer i Israel! Så nå skal jeg prøve å bli litt flinkere til å oppdatere bloggen sånn at dere der hjemme kan følge litt med på hva som skjer på turen :-)

Men også denne uka har vi vært ute og reist, selv om det ikke var lenger enn en time med bil :-) Fra tirsdag til idag har vi nemlig vært på hyttetur med fotballklassen. Vi bodde like i nærheten av Eikedalen skisenter, så på tirsdag sto jeg på telemark i bakken. Var dessverre ganske flatt lys og dårlig føre, men det ble bedre utover dagen, så var jo litt gøy allikevel :o) Ble nok siste gangen i bakken denne sesongen... På onsdag ruslet jeg, Maria, Mia, Thea, Karoline og Pål en fin skitur. Nydelig vær og lang og god pause – kjempekos! I dag kom jeg hjem ganske tidlig, så nå har jeg sittet på rommet og slappet av etter en deilig og varm dusj(var kaldt vann i dusjene på hytta der vi bodde –brrr..).

Oda, Thea og Maria i bakken.

Maria, Karoline, Pål, Mia og Thea på tur! Deilig med lang lunsj i sola på et hyttetak i Negerlandsbyen(ja, det er stavet riktig, og ikke spør meg hvorfor den har fått det navnet ;o) )

Som sagt er det snart tid for Israel, og det skal bli sinnsykt digg med sol og varme :o) De to første ukene skal vi reise rundt i landet: Vi ankommer Tel Aviv 26.mars, og de første nettene blir tilbrakt i Natanya. Deretter går ferden til Genesaretsjøen, Jerusalem, Dødehavet og en beduinleir i ørkenen. Etter disse to ukene ankommer vi Eilat, som visstnok skal være en kjempefin badeby ved Rødehavet, der jeg blant annet skal dra på båttur og dykke med delfiner :o) Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar