onsdag 14. juli 2010

Mweya Lodge, Queen Elisabeth National Park

14.juli (onsdag)
I dag har vi dratt videre til Queen Elisabeth National Park, der vi bor på Mweya Lodge. Det er litt mer hotellaktig enn Mihingo og mange flere gjester, men til gjengjeld er det minst like fint. Etter lunsj her, dro vi på båttur, der vi så både elefanter, flodhester, vannbøfler og et par små krokodiller.

Tilbake på lodgen fikk jeg meg en overraskelse da jeg tittet ut av terrassevinduet – det sto en diger flodhest rett utenfor! Helt greit for meg, så lenge den ikke står der jeg skal gå, da tør jeg nok ikke annet enn å gå en stooooooooooooor omvei :p

Begge disse bildene er tatt gjennom vinduet på hotellrommet.


Snart blir det middag, og i morgen er det nok en gang tidlig opp. Vi skal nemlig kjøre et stykke for å se en type løver som klatrer i trærne. Det er ikke 100% sikkert at vi ser noen, men jeg håper nå virkelig det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar