mandag 15. november 2010

Vi har kommet til Malysia(og tatt regnet med oss...)

Det er kanskje ikke saa ille, men naa har det faktisk hoelja ned i over to timer i strekk!! Ikke saann jeg hadde tenkt Malaysia skulle vaere. Men det foerer jo med seg noe positivt ogsaa, at jeg faar oppdatert bloggen :)

Siden sist har det skjedd mye, la oss starte med Singapore:
Ja, etter Australia tok vi fly til Singapore, der vi moette reiselivsklassen :) Var deilig aa se noen nye fjes! Onsdag hadde vi mesteparten av dagen fri, saa da ble det litt shopping. Selv om jeg hadde planlagt aa spare meg til jeg kom til Malaysia, klarte jeg ikke aa staa imot hverken supersalg paa Cotton On eller Forever 21. Senere paa dagen tok vi Singapore Flyer, verdens stoerste pariserhjul, der vi hadde flott utsikt over hele byen. Synes faktisk Singapore var en veldig fin by, oppholdet der var faktisk bedre enn forventet :)

Torsdag kjoerte vi buss over grensa til Malaysia(jippi - enda flere stempler i passet!). Her har vi blitt godt vant med ris til maten og squatting pad(staadoer som jeg kaller det). Har vaert innom en del ekle doer for aa si det mildt. Med vi klarer oss, vi er jo eXtreme! Foerste ordentlige stopp var i Melaka, som visstnok er en historisk by. Tittet litt rundt i noen boder, kjoerte sykkeltaxi(jeg og LInn Kristin hadde en kjempesoet "taxi"sjaafoer :) ) og ble guidet rundt i et hus(mildt sagt veldig uninteressant.)

Etter litt mer guiding rundt i Melaka, kjoerte vi videre mot Kuala Lumpur. Der har vi naa i noen dager bodd paa et gjestehus like utenfor byen. Vi har shoppet litt(ble ikke saa mye, men naa har jeg i hvert fall faatt gjort unna nen flere julegaver), gaatt paa skybridge mellom de to tvillingtaarnene, og besoekt en del templer(ja, det har blitt litt vel mye guiding, men er jo goey aa faa sett seg rundt om i landet naar jeg foerst er her), blant annet et i Batu Caves, over 270 trappetrinn oppover i noen huler.

I dag tidlig dro vi fra Kuala Lumpur, og naa er vi i Cameron Highlands, det er her det regner saa sinnsykt, men haaper paa bedre vaer i morgen, og i hvert fall naar vi skal dra til Langkawi i slutten av uka.

Ellers begynner nok de fleste aa lengte litt hjem, inkludert meg. Selv om vi har det utrolig fint paa tur, skal det bli godt aa komme hjem til vanlige doer, norsk grovbroed og ordentlig mat, og ikke minst familie, venner og Ronja. Og naar vi kommer hjem er det advent :-)

Toer ikke love noe, men jeg haaper paa aa faa lagt ut bilder imorgen kveld!

1 kommentar:

  1. veeeeeeel, velkommen hjem til snø, vind og masse minusgrader da :) Hehe.
    Men Ida, hva ønsker du deg til jul egentlig? :)

    Kristine

    SvarSlett