mandag 5. juli 2010

Jeg skal aldri mer klage over håret mitt

Jeg vet jeg sa denne bloggen skulle handle om Uganda og folkehøyskole, men i dag vil jeg gjerne fortelle om noe annet, som egentlig ikke har noe om det å gjøre:

For noen dager siden ble jeg ferdig med ”Regines bok – en ung jentes siste ord”. Det er en samling av alle blogginnleggene til Regine Stokke, som før jul i fjor døde av kreft. Gjennom bloggen sin, delte hun oppturer og nedturer med det norske folk, og rørte tusenvis av blogglesere til tårer. Jeg fulgte med jevne mellomrom med på bloggen hennes. Derfor hadde jeg ingen planer om å lese boka, før den plutselig lå på kjøkkenbenken. Mamma hadde kjøpt den, og ettersom det var en dag med lite(rettere sagt ingen) gjøremål og flott vær, la jeg meg ut i sola og begynte å lese. Jeg ble fengslet allerede etter de første sidene. Å lese boka var en helt annen opplevelse enn med bloggen, og inntrykkene ble i hvert fall på meg, mye sterkere. De siste sidene satt jeg og strigråt, så trist var det å lese ordene moren og søsteren hadde skrevet til Regine.

Regine har lært meg at jeg verken skal ta noe eller noen for gitt, jeg skal være glad jeg er frisk! Og der kommer overskriften inn: jeg skal aldri mer klage over håret mitt. Derimot skal jeg være glad jeg ikke må gå på cellegift så det faller av, med risiko for ikke å overleve. Jeg skal være glad jeg er frisk nok til å reise, utdanne meg og leve livet! Så jeg vil herved anbefale alle på det sterkeste å lese denne boka, uansett alder og enten du fulgte med på bloggen eller ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar