onsdag 1. september 2010

Onsdag 1.september

Idag, på årets første høstdag, har vi hatt tilnærmet vanlig skole. Startet dagen med å lære en del om Malaysia(skal lage egne blogginnlegg om alle landene vi skal til etter hvert). Synes det er kjempespennende å lære om landene vi skal reise til! Etter det møtte vi reiseliv(som som skal reise med oss gjennom Singapore, Malaysia og Thailand) for å få vite litt om hvilke vaksiner vi trenger. Deilig at jeg allerede har det unnagjort fordi jeg var i Uganda i sommer :-)

Etter lunsj hadde vi et par timer fri, så jeg, Thea, Natalie, Mia, Torstein, Karoline og Oda tok en tur på butikken. Jeg var flink og tok ikke med meg lommeboka(det renner ikke akkurat over med penger for tiden).

Thea og Natalie har shoppa på Kiwi.

5 minutters gange fra skolen har vi (nesten) alt vi trenger: frisør, to matbutikker, bakeri, bokhandel, bibliotek, en liten klesbutikk og sist men ikke minst, en dyrebutikk ;-)

Hva hadde du sagt om du så noen komme trillende med en slik vogn på gata? Bare så det er klart, den er beregnet på dyr...


















Tilbake på skolen gjorde vi klar en plakat med klassens egne "Trivselsregler". SIden Nordhordland fhs er en kristen folkehøgskole, må vi også lære litt om kristendommen. Så siste økta før middag hadde vi kristendomskunnskap, noe jeg ikke har hatt siden ungdomsskolen. Det gikk helt greit(selv om tiden kanskje gikk litt saktere enn i de andre timene..).

Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra kvelds, etter en skikkelig bra treningsøkt: styrketrening og aerobic - sotlt av meg selv nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar