lørdag 25. september 2010

"Støtt barna i Peru - kjøp en slave!"

Ja, slik uttrykte den ene læreren seg da vi hadde slaveauksjon under innsamlingsaksjonen på fredag. Selv om det kanskje høres litt feil ut, gikk auksjonen veldig bra, og vi tjente over 5000 bare på den. Ellers solgte vi lefser og hadde gjettekonkurranse på standen til Global.


Karoline og Oda som konferansierer, og Torstein, Petter og Atle som slaver.



Vi solgte også lefser, der du selv kunne bestemme hvor mye du skulle betale.

De andre klassene hadde også gjort en god jobb med forberedelser, og det ble solgt både vafler, cookies, smoothie, kebab og fuktspyd. Noen tilbød også hårklipp og aromamassasje(denne prøvde jeg ut, det var utrooolig deilig).

Diverse reklame for alle standene.


Bistandsklassen solgte armbånd :-)

Etter en vellykket formiddag der jeg tipper alle elevene brukte litt mer penger enn de egentlig hadde tenkt(det er jo kjempebra, for det går til et godt formål), gikk vi rundt med bøsse. Folk ble sendt ut i busser, med bil, sykkel og til fots. Jeg gikk fra dør til dør med Maria, og selv om det var veldig mange som ikke var hjemme, tror jeg vi fikk inn en del penger.


Senere på kvelden var det pysjamasparty i huset til stipendiatene, med film og verdens beste(det mener jeg virkelig!) kanelboller. Selvfølgelig med inngangspenger - som gikk rett til Peru :-) Det hele var virkelig en kjempefin dag!
Skal fortelle hvor mye vi samlet inn så fort bistandsklassen er ferdig med å telle opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar