mandag 13. september 2010

Skoletur til Israel

Helgen ble like flott som planlagt, med pizza på peppes, fest i et hus vi fikk komme på besøk til takket være noen veldig gjestmilde kompiser av Oda, før vi dro ut i Bergen :-)

Men nå er vi nå igang med en ny uke, og dagen i dag startet vi dagen med masse informasjon om Israelturen vi skal på neste år. Det er en tur for hele skolen som varer fra 25.mars til 15.april. Turen er frivillig(den er jo ganske dyr), men omtrent alle elevene ved skolen pleier å delta, så vi har til og med chartret et eget fly :-) Ser ut til å bli en helt ekstremt bra tur, med masse opplevelser. De to første ukene reiser hele skolen samlet gjennom Israel, og vi skal prøve ut badestrender og varme kilder, besøke bl.a. Jerusalem og Betlehem, sove med beduinene i ørkenen og masse, masse mer. Siste uka kommer vi til badebyen Eilat, og der må man ta et valg: vil man reise videre til Egypt, med pyramider og Sinai-fjellet, eller vil man bare bli i Israel og ta livet med knusende ro? Etter foredraget i dag, er jeg ikke i tvil - jeg blir igjen i Israel. Regner med at det blir nok av museer og historie på de to første ukene, og det virker som om dagene i Eilat vil bli helt fantastiske, og absolutt ikke kjedelige.
Blant annet kan vi:
- Dykke og snorkle
- Dra på sykkeltur til Jordan og Egypt(begge turene er veldig korte)
- Gå tur i Red Canyon
- Svømme med delfiner
- Prøve parasailing og mange andre typiske sydenaktiviteter

Som jeg nevnte tidligere i innlegget, er turen ganske dyr(16.500 kr), men vi får UTROLIG mye for pengene: flyreisen, overnatting på 4 og 5-stjerners hoteller med god frokost og ofte 4-retters middag, buss med guide og mange, mange fantastiske opplevelser.

Men først står jo langturen til Global for tur, så jeg får ta en ting av gangen ;-) Men en ting er sikkert - jeg skal garantert være med til Israel, og gleder meg helt sykt til begge turene!

Nå er det snart middag, deretter blir det "Tegn til tale"(nesten tegnespråk), som jeg har som valgfag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar