torsdag 2. september 2010

Strålende sol og snart åpningsfest

På lørdag er det åpningsfest for foreldre, og i den forbindelse skal alle elevene være med å synge et par sanger. Derfor ble det en times tid med øving etter morgensamling idag, noe vi virkelig trenger. Jeg kan jo ikke synge i det hele tatt og synes det er veldig vanskelig. Men det blir vel greit :) Noe som er veldig positivt med åpningsfesten, er at pappa kommer på besøk :-) Etter opplegget her på skolen, blir jeg med han til Marit, der vi skal overnatte, også drar han igjen etter lunsj på søndag. Merker med jevne mellomrom at jeg savner alle de hjemme, både familie og venner(og selvfølgelig Ronja). Når jeg leser på facebook at de andre i vennegjengen skal finne på noe kos, stikker det litt ekstra... Men, som sagt, jeg har det VELDIG fint her, og har fått mange gode venner. Når pappa kommer, har han også med en del ting som jeg etter hvert har kommet på at jeg trenger, bl.a. sengeteppe og noen ekstra klær, i tillegg til en haug med bilder som mamma har skrevet ut for meg. Jeg har nemlig store planer om å henge opp bilder av dyr og mennesker som betyr mye for meg over senga :-) Tror det skal bli veldig fint, så tar bilde og legger det ut her på bloggen når jeg får gjort den ferdig.


Etter korøvinga idag, hadde vi Reisekunnskap. Vi fikk se en powerpoint om backpacking(både fra stedene vi skal til og andre steder), og jeg blir jo helt reisesjuk når jeg ser sånt - får lyst til å reise over hele verden, og det med en gang! Etterpå begynte vi med reiseheftet. Det er et hefte Global- og reiselivsklassen skal lage til turen vi skal på. Der skal vi skrive om stedene vi skal til, opplegget fra turen med mer. Min gruppe skal skrive litt om Singapore.

Lunsj ute i sola :-)
Etter lunsj var det Forståelse, og idag lærte vi om Thailand. I og med at det var STRÅLENDE vær(og da mener jeg virkelig strålende), hadde vi ikke så mye teori, men gikk ut og planla(og prøvde ut) leker vi kan ha med barna vi skal møte på en skole i Malaysia. Før middag hadde vi også Bevegelse-Idrett, da spilte vi strandvolleyball.
Og noen var så tøffe at de badet i sjøen:

Natalie i full fart mot vannoverflata.
Alle som badet: Petter, Torstein, Oda, Karoline, Alexsandra, Maria, Natalie og Torstein.

Strandvolleyball er gøy!
Etter middag tok Thea og jeg oss en tur ut i skogen vi hadde hatt orientering i, for å ta bilder, legger dem ut senere(tenkte å prøve å redigere noen av dem litt i photoshop). Satt litt på pc-en før kvelds, så spilte vi Ligretto ved kosekroken - morsomt(men stressende!) spill :-)

Nå er vi tilbake på rommet etter å ha kost oss i dagligstua med sang, kjeks og Alias.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar